Uluslararası Pet Nakli

YURT DIŞINA ÇIKARKEN YAPILACAK İŞLEMLER

Yurt dışına petinizle gitmeye karar verdiyseniz mutlaka hedef ülkenin istediği kurallar ve taşıyıcı şirketin kurallarına riayet edilmelidir. Aksi halde hem çıkış hem varış ülke gümrük kapısında sıkıntılı anlar geçirebilirsiniz. 

Yurt dışı seyahati için mutlaka yapılması gereken işlemleri avrupa birliği üye ülkeler için şöyle sıralayabiliriz;

  1. Öncelikle evcil hayvanınızın uygun şekilde çiplenip, kayıt altına alındığını gösterir pasaportu olmalıdır. Mikroçipin ISO 11784 veya 11785 standartlarına uygun olması şarttır.
  2. Petinizin geçerli( en geç son 1 sene içerisinde yapılmış) kuduz aşısının olması gerekiyor.
  3. Kuduz aşısının yapıldığı tarihden en az 1 ay sonra veteriner hekiminize avrupa birliğine evcil hayvanınızla seyahat için kuduz titrasyon testi yaptırmak istediğinizi belirtip randevu ( Bu randevuya tarım bakanlığı hekimleri isterlerse refakat edebilirler) almanız gerekiyor.
  4. Randevunuza istinaden veteriner hekiminiz tarafından alınan kan örneğinin Avrupa Birliği tarafından onaylı bir laboratuvara gönderilerek kuduz titre testinin yapılması ve sertifika alınması gerekiyor. Bu test sonucu yaklaşık 2 - 6 hafta içinde geliyor.
  5. Veteriner hekiminiz tarafından tüm bilgileri eksiksiz olarak doldurulmuş olan, aşıları tarih ve kaşe ile onaylı olarak kaydedilmiş kimlik belgesini (pasaportun) ve yaptırmış olduğunuz ve geçerli sonuca sahip kuduz titrasyon testinizle beraber randevu alarak Tarım il/ilçe Müdürlüğü’ne bağlı Veteriner Hekimlerine başvurarak Uluslararası Sağlık Sertifikası alınması gerekmektedir.

Bu işlemlerden sonra ( TOplam 3 adet evrak olacaktır. Bunlara Pasaport, Kuduz Titrasyon testi, Uluslararası sağlık sertifikası) petinizle birlikte sorunsuz seyehat edebilirsiniz. Mutlaka gideceğiniz ülkenin konsolosluğuna başvurarak ya da ilgili ülkenin hayvan kontrollerini denetleyen bakanlığı ile irtibata geçerek gideceğiniz ülkenin güncel uygulamalarını öğrenmelisiniz.